'Wees productiever' (deel 1) projectmanagement blog door Jason Womack

Aan weinig projecten werken we geïsoleerd. We beheren onze gewoonten en routines, veranderen onze context en boren ons netwerk aan om dingen gedaan te krijgen.

Voor uw volgende project dat u op het punt staat aan te nemen (of, als u nu al ver bent met ruimte om te gaan en ruimte om te groeien), overweeg dan om de drie beïnvloeders van uw productiviteit en prestaties op de werkplek te maximaliseren.

Maximaliseer uw eigen workflow.
We doen wat we normaal doen. Waarom is dat zo? En wat betekent het voor projectdenken en projectmanagement? Denk aan het moment dat u voor het eerst uw kantoor binnenloopt en aan uw bureau gaat zitten. Daar begint een reeks "bewegingen" op de werkplek die je in de loop der tijd hebt ontworpen en geoefend. Als u anders gaat werken (tijd efficiënter beheren, uw systemen effectiever gebruiken, communiceren met uw collega's, anders plannen, enz.

Dus, voordat u probeert een nieuwe werkmethode in te voeren, besteedt u een week of zo aan het observeren van wat u al doet. Houd enkele van uw werkbewegingen bij.

- Hoe onderbreekt u uw collega's (en hoe vaak)?
- Op welke hulpmiddelen of technologieën vertrouwt u om uw werk gedaan te krijgen?
- Wanneer u tijd nodig hebt om na te denken en te plannen, hoe creëert u die blokken gedurende de dag?

Na een week van deze semi-gerichte observatie kunt u op ideeën komen over hoe u een aantal van deze gedragingen specifiek en aanzienlijk kunt veranderen om efficiënter te worden gedurende de werkdag en door middel van projectmanagementprocessen.


Maximaliseer de workflow op de werkvloer
Waar u werkt kan evenveel invloed hebben op uw productiviteit als uw beste plannen. Als u dus weet wat u moet doen, maar werkt in een omgeving die onderbreking beloont, afleiding bevordert en onvolledigheid stimuleert, kan het moeilijk zijn dat plan te volgen.

Doe de komende week een "onderbrekingsexperiment" met uw team. Integreer een soort planning-volgsysteem om jullie onderbrekingen met elkaar te maximaliseren. (Ja, dat klopt, onderbrekingen maximaliseren.) Als ik in de loop van 2-3 uur de 3 of meer dingen opschrijf die ik je moet vertellen en dan met je kom praten om 11:30 's ochtends, heb ik je die dag 2 extra onderbrekingen bespaard!

Maximaliseer uw netwerk
Door de relaties op te bouwen die je DAN hebt, zal het gemakkelijker zijn om hulp te vragen als je het IN de tijd nodig hebt. Wie is er in je omgeving die je helpt (En, natuurlijk, wie is er in de buurt die dat niet doet??)? Maar al te vaak wachten we tot we achterlopen, de volgende stap in het project afloopt of we helemaal gestrest zijn voordat we om hulp vragen.

Nodig iemand uit voor een #CoffeeChat of zelfs een lunch. In de e-mail die je stuurt of de voicemail die je achterlaat, vraag je hen om wat tijd en laat je weten dat je graag "iets aan hen wilt voorleggen". Geef ze een alinea of twee waarin je beschrijft waar je aan werkt, en waarom je denkt dat zij iemand zouden kunnen zijn die je ideeën zou kunnen geven. Oh, en zorg ervoor dat je de lunch dekt!

Hoe je werkt, waar je werkt en met wie je werkt hebben allemaal invloed op je productiviteit. Neem vandaag de tijd om een nieuwe koers uit te zetten. Gebruik deze ideeën om uw productiviteit te verhogen, uw stress te verminderen en meer van de juiste dingen gedaan te krijgen.

****
Human performance psycholoog Jason W. Womack, MEd, MA geeft een overzicht van zeer effectieve werkmethoden. Als auteur en executive coach werkt Jason door heel Amerika en EMEA om de workflow en efficiëntie te verbeteren, waarbij hij senior management coacht en duurzame werkplekmethoden aanbiedt aan front-, mid- en back-office ondersteunend personeel.

Sluit u aan bij onze 178,134 klanten en heb uw eerste
project planning vandaag nog live!